Herkes İçin Aşk ve Özgürlük: İlham Veren Yolculuğa Katkımız
TENGA olarak, yalnızca haz ürünleri üretmekle kalmıyoruz; bireylerin bedenleriyle kurdukları ilişkinin her yönünü desteklemeyi ve herkesin hazza erişimini savunmayı görev ediniyoruz. Bir gün, bu bakış açımızı yansıtan olağanüstü bir hikayeyle karşılaştık: Başarılı dövüş oyunu oyuncusu Shunya Hatakeyama'nın, kendi yaptığı çene kumandasına ürünlerimizden birini entegre ettiğini öğrendik.
Oyuncu Hatakeyama ile Tanışmamız
Kas distrofisi hastalığıyla yaşayan dövüş oyunu oyuncusu Hatakeyama, sosyal medyada yaptığı bir paylaşımda, çene ile kontrol ettiği oyun kumandasına ürünlerimizden birini (TENGA POCKET) yerleştirdiğini paylaştı. Kendi ifadesiyle, çene temasında ağrı yaşamaması için bu çözümü denemişti.
Bu yaratıcı ve özgün kullanımı gördüğümüzde büyük bir heyecan ve saygı duyduk. Ve elbette elimizden geleni yapmak istedik: Hatakeyama'ya ürün desteği sağlamaya karar verdik.
Kendisinin şöyle bir sosyal medya paylaşımı oldu: "Artık TENGA beni destekliyor ve ürünlerini sağlıyor. Bu, çene kumandamla pratik yaparken çenemi acıttığı için üzerine TENGA POCKET taktığım tweet'ten sonra oldu."
Çene Kumandası: Hayal Gücü ve Direncin Buluştuğu Yer
Hatakeyama'nın kullandığı çene kumandası, joystick benzeri bir kontrol cihazı. Kas distrofisi nedeniyle el ve kol kaslarını kullanamayan Hatakeyama, oyunları çenesiyle yönlendirebilmek için bu çözümü kendi elleriyle (ve zekasıyla) tasarlamış.
Kas distrofisi, iskelet kaslarının zamanla zayıflamasına neden olan ciddi bir hastalık. Tedavisi bulunmayan bu durum, Hatakeyama'yı çocukluğundan beri etkiliyor. İlkokul ikinci sınıftan itibaren tekerlekli sandalyeyle yaşamaya başlamış, zamanla günlük aktiviteleri sınırlanmış. Bu süreçte video oyunları, onun için sadece bir hobi değil; bir dünya, bir kaçış olmuş.
Street Fighter Tutkusu ve Yeniden Doğuş
Lise döneminde bir Super Street Fighter IV oynayan bir oyuncuya rastlamış. Bu an, hayatında dönüm noktası olmuş. Dövüş oyunlarının dünyasına adım atmış ve üst düzey oyuncuları izleyerek pratik yapmaya başlamış. Ona göre, "imkansızın mümkün olabildiği" duygusunu ilk kez bu anlarda yaşamış.
Ancak hastalık ilerlemiş. 2014'te çıkan Ultra Street Fighter IV döneminde, artık düzenli oyun oynamak çok zorlaşmış ve bir süre topluluktan kopmak zorunda kalmış. Neyse ki bu ayrılık kalıcı olmamış. 2021'de kendi geliştirdiği çene ile kontrol edilebilen kumanda sayesinde yeniden sahalara dönmüş. Şu anda engelli oyuncuları e-spor aracılığıyla destekleyen bir organizasyonun da aktif bir üyesi.
TENGA POCKET'ın Fark Yarattığı An
Hatakeyama, joystick'i çenesiyle kontrol ederken hem yumuşak hem dayanıklı bir yüzey arayışına girmiş. Dövüş oyunlarında doğru zamanlama ve tutuş hissi çok önemlidir. Ancak çene ile yapılan yönlendirmeler, sıradan kaplama malzemeleriyle konforsuz hale gelebiliyor. Yüzeyin hem cildi kavrayacak kadar sürtünmeli hem de uzun süreli temasta acı vermeyecek kadar yumuşak olması gerekiyor.
İşte burada TENGA POCKET devreye girmiş. Ürünlerimiz arasında yer alan bu model, ciltle sürtünmeye duyarlı, esnek ve konforlu yapısıyla Hatakeyama'nın ihtiyaçlarına mükemmel şekilde yanıt vermiş.
Kendisi şöyle bir paylaşımı da olmuş: "Çeneyle kontrol ettiğim joystick için yumuşak ama sağlam bir kaplama ararken bir sürü malzeme denedim. Nihayet mükemmel çözümü bulmuş olabilirim. Gerçekten harika. Şaka yapmıyorum lol."
Hatakeyama'nın çözümünü duyduğumuzda fazlasıyla etkilendik. Ona daha fazla ürün göndermeye başladık ve bugün artık kendisini resmi olarak destekliyoruz.
Hazdan Fazlası: Toplumsal Katkı Misyonumuz
TENGA olarak, toplumda haz, cinsellik ve beden ile ilgili farkındalığı artırmakla kalmıyor; aynı zamanda kapsayıcı çözümler geliştiriyoruz. Engelli bireylerin de hazza ve kendilerini ifade etme özgürlüğüne eşit erişimi olması gerektiğine inanıyoruz. Bu doğrultuda düşük kavrama gücüne sahip bireyler için özel aparat sistemleri geliştiriyoruz. Kadınlara yönelik markamız iroha ile birlikte çeşitli ürünlerimizi daha erişilebilir hale getirecek araçlar tasarlıyoruz.
Ellerini kullanamayan bireyler için göz takip sistemiyle çalışan etkileşimli çözümler geliştirme sürecindeyiz. Tüm bu çalışmalarımızın odağında tek bir hedef var: Herkes için aşk ve özgürlük.
able! Projesi ve Yeni Nesil Erişilebilirlik
Bu yıl Japonya'da başlattığımız able! projesiyle, engelli bireylerin istihdamını artırmayı ve onların başka engellilere yardımcı olacak ürünler üretmesini sağlamayı hedefliyoruz. Yakında hayata geçireceğimiz mağazamız, doğrudan engelli bireyler tarafından işletilecek.
Hatakeyama'nın çene kumandası hikayesi, bu vizyonumuzu birebir yansıtan bir örnek oldu. Onun azmi ve zekası, bizim yenilikçi üretim anlayışımızla buluştuğunda, sadece bir seks oyuncağı değil, hayatı kolaylaştıran bir destek aracı doğmuş oldu.
Erişilebilirlik Oyunlarda da Olmalı
Oyunlarda yer alan sesli erişilebilirlik özellikleri gibi, biz de ürünlerimizin daha kapsayıcı, daha erişilebilir ve daha çok insanın hayatına dokunabilecek biçimde tasarlanması için çaba gösteriyoruz.
Çünkü biliyoruz ki: haz, sadece fiziksel değil; aynı zamanda duygusal ve zihinsel bir özgürlük halidir. Bu özgürlüğün, toplumsal engellerden bağımsız şekilde herkes için mümkün kılınması gerektiğine inanıyoruz.
Hatakeyama'ya desteğimiz sürecek. Onun gibi bireyler, bize sadece ilham vermiyor; aynı zamanda neden var olduğumuzu da hatırlatıyor.